srijeda, 20. siječnja 2016.

Unknown

VOŽNJA PO SNIJEGU Početnici za volanom ovo trebaju da znaju

VOŽNJA PO SNIJEGU Početnici za volanom ovo trebaju da znaju 





Nove sniježne padavine zadale su poteškoće vozačima, ne toliko zbog njihovog umjeća upravljanja vozilom po snijegu, koliko zbog činjenice da putni pravci nisu adekvatno očišćeni.
Ipak, da ne bi bilo da su nam svi krivi, do mi sami, ne bi bilo loše da se podsjetimo zlatnih pravila koja važe u zimskim mjesecima a koja se dakle odnose na to, kako se treba ponašati za volanom prilikom vožnje po snijegu...
Najbitnije je da nemate strah, da smanjite brzinu i ne pravite neočekivane pokrete u saobraćaju jer je inercija neumoljiva.
Snijeg na putu stvara strah kod vozača jer osjećaju da auto ne sluša i da je veza s asfaltom veoma slaba. Ipak, fenomen je to da je klizavo vrijeme u gradskoj vožnji bezbjednije po živote učesnika u saobraćaju. Brzine su, naime, veoma male i jedina posljedica najčešće je samo materijalna šteta.
S druge strane, treba biti veoma oprezan na otvorenim putevima jer pri direktnom sudaru dolazi do sabiranja brzina, što može biti fatalno. Zato sigurnosni pojas mora uvijek biti vezan, a zimske gume obavezne ukoliko se izlazi u saobraćaj. Ukoliko ste u mogućnosti, sipajte više goriva jer se nikada ne zna kada auto može biti zavejan.
Evo nekoliko ključnih savjeta za vožnju po snijegu:
Lagano s volanom
Osnovno pravilo je okretanje volana lagano i bez bilo kakvih naglih i oštrih zaokreta. Pri promjeni trake, u krivinama i prilikom skretanja smanjite brzinu. Ako osjetite da točak gubi vezu s podlogom, ne treba panično okretati volan još više i praviti veliku kontru, već najprije treba da pustite pedalu gasa. Ispravite upravljač jer tada guma ima najveću dodirnu površinu sa putem. Poslije toga ponovo usmjerite volan ka smjeru skretanja, a sve to treba da traje veoma brzo. Ukratko, pokušajte da volan zakrećete i vraćate, dok auto lagano ne skrene. Ova pravila, naravno, važe samo ukoliko auto “gubi” podlogu i proklizava, ali treba smanjiti brzinu i izbjeći ovaj scenario.
Korišćenje ručne kočnice nije preporučljivo, osim ako je vozač potpuno siguran da vlada ovom „tehnikom“.
Kočenje – Pulsirajte pedalom kočnice, ne oslanjajte se ABS!
Većina današnjih automobila opremljena je ABS sistemom. Međutim, manje je poznato da ABS na snijegu može da napravi kontraefekat. Zato ne čekajte da elektronika sve odradi i primjenite slijedeći recept: uvek pulsirajte kočnicu, otprilike dva puta u sekundi. Kada, naime, pritisnete pedalu kočnice, težište automobila se prebacuje na prednje točkove, a samim tim prijanjanje je na maksimumu, a kočenje najefektnije s obzirom na uslove na putu. Ista pravila važe i ako nemate ABS, a najbolje je da kočenje po snijegu uvježbate na praznom putu.
Motor
Pri izuzetno niskim temperaturama može se dogoditi da se antifriz zaledi, a prvi indikator problema je pregrijevanje motora. Ukoliko primjetite da temperatura skače, najčešći uzrok je zaleđivanje. Ako niste na vrijeme provjerili procenat antifriza, obavezno u sistem dolijte oko dva litra stopostotnog antifriza.
Kretanje s mjesta
Ukoliko automobil proklizava u prvoj brzini, prebacite u drugu i koristite slab gas. Prilikom skretanja ubacite u niži stepen prenosa jer je prijanjanje bolje. Nikada ne skrećite na leru.
Kontra
Ako ste već prinuđeni da koristite kontru, to morate da uradite u djeliću sekunde kada osjetite da auto gubi „podlogu“. Okrenite volan u kontra smijer i dajte malo gasa kako biste se izvukli iz proklizavanja. Kada to završite, pustite gas i uspostavite kontrolu.

Unknown

O Unknown -

Autorska prava: Pružamo najzanimljivije informacije iz cijelog svijeta. Informacije su prepisane/kopirane, sve u svrhu obavještenja i ne preuzimamo bilo koju odgovornost!.

Subscribe to this Blog via Email :